02122383900

قیمت کامپوزیت دندان ۱۴۰۲

 

یکی از پارامترهای بسیار مهم که در هنگام انجام کامپوزیت به آن توجه زیادی می شود  قیمت کامپوزیت دندان است. همانطور که می دانید قیمت خدمات دندانپزشکی نسبتا به سایر درمان ها زیاد است این امر به عنوان یک دغدغه برای بیماران محسوب می شود. درباره ی قیمت کامپوزیت دندان باید بگوییم در مقایسه با لمینت دندان از قیمت کمتری برخوردارمی باشد. به دلیل پایین بودن هزینه این روش درمانی بیشتر مردم ترجیح می دهند از آن استفاده کنند.

عوامل مختلفی بر روی قیمت کامپوزیت دندان تاثیر دارند که شامل:

برند و کشور سازنده مواد ونیر دندان

کامپوزیت ها و ونیرهایی که در حال حاضر در بازار مشاهده می شوند و توسط دندانپزشکان استفاده می شوند. این مواد از برندهای متعددی هستند که هر کدام دارای ویژگی های خاص خودشان می باشند. این مواد کامپوزیتی هر کدام از طول عمر متفاوت و درجه بندی کیفیت برخوردار هستند. بهترین برندهای کامپوزیت دندان که امروزه در بازار جهانی وجود دارند  توسط کشورهای پیشرفته ای نظیر ژاپن ، سوییس، ایالت متحده امریکا، آلمان، تولید شده اند. 

تعداد واحد کامپوزیت دندان 

هزینه این روش درمانی زیبایی به واحدهای کامپوزیتی ارتباط دارد که توسط پزشک برای بیمار استفاده می شود. این واحدها را معمولا بر اساس تعداد دندان هایی انتخاب می کنند که قرار است تحت این روش درمانی قرار بگیرد سنجیده می شود. زمانی که 1 تا 2 دندان شما به درمان با کامپوزیت احتیاج دارید یعنی دو دندان شما نیاز به درمان با کامپوزیت داشته است. به این ترتیب یک یا دو ونیر را بر روی دندان شما اجرا می کنند. 

دستمزد دندانپزشک

یکی از موارد دیگری که بر روی قیمت کامپوزیت دندان ها تاثیر می گذارد تخصص و مهارت دندانپزشک زیبایی است که این فرایند را انجام می دهد. نکته ی دیگر اینکه محل قرارگرفتن کلینیک و شهری که در آن ساکن هستید بر روی هزینه ها تاثیر زیادی می گذارد. 

هر واحد کامپوزیت چند دندان است

زمانی که به لیست قیمت کامپوزیت ها نگاه می کنید متوجه خواهید شد که قیمت کامپوزیت را بر اساس هر واحد در نظر می گیرند. در ازای تعداد این واحدها قیمت نهایی کامپوزیت کردن دندان ها معین می شود. بنابراین بسیار مهم است که پیش از انجام فرایند درمانی کامپوزیت دندان ها اطمینان پیدا کنیم که هر واحد کامپوزیت چند دندان می باشد. در جواب به پرسشی که برای تعیین یک واحد کامپوزیت، به وجود می آید باید پاسخ بدهیم که میزان خدمات انجام شده برای دندان به عنوان معیار برای یک عدد می باشد. 

در واقع واحد در علم دندانپزشکی به عنوان یک دندان محسوب می شود. بنابراین هر انسان معمولی به صورت طبیعی دارای 32 واحد دندان می باشد. 

قیمت کامپوزیت کل دندان ها

با توجه به ویژگی های کامپوزیت دندان ها برای ایجاد یک لبخند زیبا امروزه شاهد تقاضای روز افزون برای انجام این روش هستیم. افرادی که نیاز دارند همه دندان های خود را با استفاده از روش کامپوزیت درمان کنند لازم است به شکل دقیق از میزان هزینه ها با خبر باشند تا بتوانند برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند. 

همانطور که می دانید هزینه درمان به وسیله کامپوزیت در مقایسه با دیگر روش های درمانی بسیار کمتر می باشد. برای اطلاع از قیمت و هزینه کامپوزیت کل دندان ها می توانید به دندانپزشکی در سعادت آباد مراجعه کنید و از چند و چون قیمت ها باخبر شوید. اما مواردی وجود دارد که بر روی قیمت کامپوزیت تاثیر بسزایی دارد. 

عکس برداری از دندان ها: پیش از انجام دمان زیبایی کامپوزیت لازم است که مراجع کننده برای انجام هر چه بهتر فرایند درمانی از دندان های خود عکسبرداری کند به این ترتیب متخصص زیبایی می تواند برای مشاهده ی دندان های سالم از این عکس به عنوان مرجع استفاده کند. 

معاینه و بررسی سلامت لثه ها: در هنگام مراجعه به دکتر دندانپزشک زیبایی تهران به شما این موضوع را خواهد گفت که اطمینان از سلامت لثه ها قبل از انجام کامپوزیت بسیار مهم می باشد. در صورتی که بیمار از مشکلاتی نظیر خونریزی و التهاب لثه رنج ببرد بعد از انجام کاش نیز دندان ها و لثه هایشبیشتر از قبل دچار آسیب دیدگی می شوند. به این دلیل که ممکن است روکش های کامپوزیتی فشار زیادی را به لثه ها تحمیل کنند و در ادامه  التهاب و تورم در لثه ها را تشدید کنند. در صورتی که به این مشکل دچار هستید ابتدا باید نسبت به درمان لثه ها اقدام کنید سپس دندانها را کامپوزیت نمایید. 

معاینه و بررسی جهت عدم پوسیدگی دندان ها: یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه ها معاینات دندان ها برای عدم وجود پوسیدگی می باشد. در صورتی که افراد دچار پوسیدگی در دندان ها  باشند هنگام قرار گرفتن روکش های کامپوزیتی بر روی دندان ها بیشتر دچار پوسیدگی می شوند. این پوسیدگی ها امکان دارد به اندازه ای برسند که باعث ایجاد بوی نامطلوب در دهان افراد گردد. به همین علت لازم است افراد پیش از اقدام به کامپوزیت کردن دندان ها نسبت به درمان پوسیدگی ها اقدامات لازم را انجام دهند. 

جرم گیری دندان ها موثر بر افزایش هزینه کامپوزیت دندان: در برخی موارد امکان دارد دندانپزشک پیش از انجام کامپوزیت لازم باشد که دندان ها را جرمگیری کند. هزینه ای که برای جرم گیری دریافت می شود به عنوان هزینه مازاد بر کامپوزیت دندان ها محاسبه می شود. 

هم ردیف بودن دندان ها: ممکن است افرادی که اقدام به کامپوزیت دندان ها می کنند از مشکل به هم ریختگی دندان ها رنج ببرند. در این موقعیت فرد نیاز به ارتودنسی در ناحیه دندان ها دارد. بنابراین به دستور پزشک ابتدا باید ارتودنسی دندان ها رعایت شود سپس کامپوزیت انجام بگیرد. هزینه ارتودنسی نیز بر قیمت کامپوزیت کل دندان ها تاثیر می گذارد. 

در کل قیمت کامپوزیت کل دندان ها بسته به نوع برند، تخصص و هزینه های مازاد آن محاسبه می گردد. در واقع نمی توانیم یک قیمت مشخص برای این روش مشخص کنیم.به این دلیل که قیمت ها با توجه به میزان نیاز و شرایط بیمار بستگی دارد. 

قیمت کامپوزیت آلمانی

کامپوزیت آلمانی یکی از بهترین نمونه های روکش کامپوزیت در دنیا می باشد. با توجه به کیفیت این مواد دندانپزشکان بیشتر تمایل دارند از این مدل و برند کامپوزیت برای درمان بیماران خود استفاده کنند. ونیر های کامپوزیت آلمانی در انواع متعددی وجود دارند که هر کدام از ویژگی های فوق العاده ای برخوردار هستند. از جمله برندهای موجود در بازار ایران کامپوزیت APS می باشد که یک برند معتبر از کشور آلمان محسوب می شود. امروزه به دلیل نوساناتی که در بازار ارز وجود دارد این قیمت ها ثابت نیستند.

قیمت هر واحد کامپوزیت

هر واحد کامپوزیت در هزینه ها به معنای هر واحد دندان می باشد. بیماران می توانند بنا بر بودجه وسلیقه ی خود نوع کامپوزیت خود را انتخاب نمایند. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم هزینه یک واحد کامپوزیت به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت یک واحد کامپوزیت آلمانی با یک عدد کامپوزیت کره ای متفاوت خواهد بود. 

عکس کامپوزیت دندان جلو

در هنگام اقدام به درمان با روش کامپوزیت دندان ها مشاهده ی عکس کامپوزیت دندان های جلو باعث می شود افراد تصمیم بهتری در مورد نصب روکش های کامپوزیت بگیرند. در واقع مشاهده ی عکس کامپوزیت دندان جلو مزیت هایی دارد که شامل:

• مشاهده مقدار روشنی ونیر

• قدرت ترمیم کنندگی و پوشش دادن عیوب ظاهری دندان

• مقدار نرمال بودن روکش ها

• تخصص و مهارت دندانپزشک در نصب

• و.. می باشد.

قیمت کامپوزیت نانو سرامیک

کامپوزیت نانو سرامیک یا ونیر یک نوع لایه کاملا نازک می باشد که بر روی دندان ها نصب می شوند.کامپوزیت ها در دو دسته ی کلی تقسیم قرار می گیرند.

این نوع کامپوزیت به دلیل سفارشی بودن از قیمت بالایی برخوردار است. جنس این مدل کامپوزیت از سرامیک است. این مدل کامپوزیت ها را معمولا در خارج از دهان و در لابراتوارهای دندانپزشکی می سازند. امکان دارد فرایند آماده سازی آن ها در برخی موارد یک هفته به طول انجامد. در این شیوه افراد به شکل غیر مستقیم تعدادی از ونیرهای موقت را دریافت می کنند تا زمانی که کامپوزیت های سرامیکی در آزمایشگاه دندانپزشکی آماده گردند. 

زمانی که کامپوزیت های نانو سرامیکی آماده می شوند دندانپزشک آن ها را با دقت بالایی بر روی دندان ها قرار می دهد، به شکلی آن ها را ترمیم می کند که به شکل دندان واقعی افراد به نظر برسند. این نوع از کامپوزیت از دانه های سرامیکی تشکیل شده و از دوام بیشتری برخوردار می باشد. علاوه بر درخشش زیاد از جنس محکم تری برخوردار هستند. قیمت کامپوزیت های نانو سرامیک به دلیل فرایند ساخت و استحکام آن ها نسبت به مدل های معمولی بیشتر می باشد. 

کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی یا پرسلان

کامپوزیت ونیر نانو سرامیکی یا پرسلان  به صورت روکش های چینی قطعات نازک چینی هستند که در قسمت جلوی دندان شما قرار می گیرند. این ماده با شکل و رنگ دندانهای دائمی شما مطابقت دارد ظاهر آن آنقدر طبیعی می باشد که تفکیک آن از سایر دندان های شما امر دشواری است. انتخاب روکش های چینی دارای مزایای متعددی است از جمله:

استحکام قدرت: اگر می خواهید روکش های شما مدت زیادی دوام بیاورند، می توانید کامپوزیت نوع پرسلن را انتخاب نمایید. این روکش ها وقتی به خوبی نگهداری شوند ، می توانند 10-20 سال دوام بیاورند.

ظاهر زیبا: پرسلن به دلیل کیفیت بالا و  شفافیت خود با ظاهر یک دندان های اصلی شما مطابقت دارد. همچنین در برابر لکه ها و خراشیدگی از مقاومت بالایی برخوردار است.

تطبیق پذیری: روکش های چینی یا کامپوزیت پرسلن  تقریباً برای همه مشکلات ظاهری دندان ها گزینه درمانی مناسبی می باشند. حتی شدیدترین تغییر رنگ یا فاصله زمانی که رزین کامپوزیت نمی تواند آن ها را برطرف کند در این روش درمانی زیبایی رفع می گردند. 

اگر قصد دارید روکش های سرامیکی یا پرسلن را انتخاب کنید  ، موارد زیر را نیز به خاطر بسپارید:

در روش لازم است دندانپزشک مقداری از مینای دندان شما را برای نصب کامپوزیت بردارد. دقت داشته باشید این امر برگشت ناپذیر است  بنابراین قبل از اقدام همه جوانب را بررسی کنید. 

روکش های چینی به طور معمول را در یک لابراتوار بیرونی ساخته می شوند ، بنابراین برای تکمیل فرایند درمان به چندین قرار ملاقات و زمان درمانی طولانی تری نیاز دارید.درمان روکش های کامپوزیت نانو سرامیکی یا پرسلن می تواند دشوارتر ، وقت گیر تر و گران تر باشد. 

کامپوزیت ونیر معمولی یا رزینی

کامپوزیت رزین اغلب برای اکثر روش های درمانی در دندانپزشکی مانند پر کردن و روکش دندان ها استفاده می شود. این رزین به رنگ دندان است نتایج ماندگاری را ایجاد می کند و باعث می شود که لبخند شما را بازگردد. همچنین ، به دلیل اینکه حداقل میزان تهاجمی را دارند، شما به طور معمول در طی انجام روش درمانی یا بعد از آن احساس ناراحتی نمی کنید. این روش درمانی تحت بیمه قرار نمی گیرد.

مزایای استفاده از روکش کامپوزیت

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که قصد دارید درمان روکش کامپوزیت انتخاب کنید می توانید مزیت های این روش را بشناسید:

لبخند شما را زیباتر از گذشته می کند

با استفاده از روکش های کامپوزیت شما دندان هایی جذاب و درخشان تر خواهید داشت و با اعتماد به نفس بیشتری لبخند خواهید زد. 

با استفاده از این روش درمانی می توانید موارد زیر را پوشش دهید:

• پوسیدگی دندان

• دندان هایی که بر اثر ضربات ترک برداشته اند. 

• دندان های شکسته

• دندان های لکه دار که دچار تغییر رنگ شده اند.

• از بین بردن فاصله و شکاف بین دندان ها

• ریشه های آسیب دیده و در معرض دید

• اصلاح  ظاهر دندان های کوتاه یا بلند

 درمان در مدت زمان کوتاه

روکش کردن دندان ها با کامپوزیت در مقابسه با لمینت و ایمپلنت در مدت زمان کوتاهتری انجام می گیرد. در برخی موارد این فرایند در طول یک یا دو جلسه در مطب دندانپزشکی انجام می گیرد. اگر می خواهید یک درمان سریع دندانپزشکی برای یک رویدادی در  آینده نزدیک با محدودیت زمانی انتخاب کنید کامپوزیت می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

یک روش با ایمنی بالا

روکش کامپوزیت  به عنوان یک  گزینه بدون ریسک است ، این شیوه درمانی بدون نیاز به مواد شیمیایی یا مواد مضر که ممکن است به دهان ، دندان یا بدن شما آسیب برساند انجام می گیرد. دندان ها در این روش به کمترین میزان آماده سازی قبل از درمان نیاز دارند. مهم است که مینای دندان خود را همیشه محافظت کنید. آماده سازی حداقلی روکش کامپوزیت به این معنی است که لایه محافظ مینای دندان شما ایمن و دست نخورده نگه داشته می شود. البته در برخی موارد این موضوع صحت دارد. 

بدون درد

به عنوان یک درمان غیر تهاجمی ، بدون نیاز به حفره سازی یا تزریق وجود انجام می شود ، این نوع درمان بدون درد و ناراحتی و بدون نیاز به بی حسی می باشد. 

سخن پایانی

یکی از مهمترین موارد در هنگام تعیین هزینه ها و انجام کامپوزیت دندان انتخاب مرکز فوق تخصص زیبایی دندان در تهران می باشد. لازم است دندانپزشکی که انتخاب می کنید به همه موارد آگاه باشد و بهترین گزینه درمانی را برای شما انتخاب کند. با مراجعه به دندانپزشکی دکتر بالوی می توانید بهترین شیوه ی درمانی را انتخاب کرده و از مشاوره های لازم برخوردار شوید. 

سوالات متداول

کامپوزیت سوئیسی یا آلمانی؟ کدام یک بهتر است؟

یکی از رقیبان سرسخت کامپوزیت دندان های تولید شده توسط سوییس، کامپوزیت های ساخته شده توسط برندهای آلمانی می باشند. به همین علت مقایسه این مدل روکش های ونیر با برند های سوئیسی یک امر متداول به نظر می رسد که ذهن افراد را به خود جلب کرده است. این دو برند از برخی جهات مانند کیفیت شباهت‌های زیادی به همدیگر دارند. استفاده از هرکدام در موقعیت مناسب می‌تواند بهترین نتیجه ممکن را ایجاد کند؛ بنابراین نمی‌توان یکی از آنها را بر دیگری برتر دانست. تشخیص اینکه کدام گزینه برای شما مناسب تر است با توجه به شرایط به عهده ی دندانپزشک می باشد.

کامپوزیت دندان چند سال دوام دارد ؟

به طور کلی عمر کامپوزیت های دندانی به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد میزان پایداری این روکش ها به شیوه نگهداری های فرد در رابطه با میزان عمر کامپوزیت ها می تواند متفاوت باشد اما در حالت کلی میانگین عمر کامپوزیت های دندانی بین 5 تا 10 هستند.

آیا کامپوزیت دائمی است ؟

روکش های کامپوزیت دندانی از عمر تقریبا بالایی به شکل متوسط 5 تا 10 سال برخوردارند. این دوره با توجه نوع نگهداری کم یا زیاد می شود. با توجه به این بازه زمانی این روش را به عنوان یک روش همیشگی نمی شناسند.

آیا کامپوزیت باعث جلو آمدن دندان می‌شود؟

مطمئنا این مطلب را شنیده اید که کامپوزیت دندان ها موجب جلو آمدن دندان های فرد می‌شود. در این بخش قصد داریم موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از اشکالاتی که دندان ها است. بعد از این فرایند درمانی کامپوزیت برای افراد ممکن است اتفاق بیفتد برآمدگی یا پیش آمدن بیش از اندازه ی معیار استاندارد است. مهم‌ترین پارامتری که موجب به وجود آمدن چنین مشکلی می شود، عدم مهارت و تجربه لازم و تخصص دندانپزشک است. هنگامی که ضخامت کامپوزیت از حد طبیعی بیشتر شود، برآمدگی دندان ها اتفاق می افتد. در کنار ظاهر برآمده ، این اتفاق موجب می‌شود که دندان های کامپوزیت شده حالت مصنوعی به خود بگیرد. مشکلات دیگری که ممکن است در این موقعیت به وجود بیاید تشدید التهاب لثه ها است . در اینجا باید به این موضوع اشاره کنیم که روش درمانی کامپوزیت برای همه‌ی افراد پیشنهاد نمی شود. تشخیص این مسئله باید توسط دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی انجام بگیرد. به عنوان مثال افرادی که دندان های برجسته ای در مقایسه با لثه‌ی خود دارند یا این که دندان‌های آنها به صورت نامرتب است گزینه مناسبی برای انجام این روش درمانی نیستند.

هزینه کامپوزت دندان تحت تاثیر چه پارامترهایی می باشد؟

تشخیص هزینه کامپوزیت دندان مثل همه روش های درمانی دندانپزشکی بر مبنای تعداد دندان‌هایی که احتیاج به درمان دارند و برند کامپوزیت به کار رفته و نوع کاربری آن سنجیده می‌شود به عنوان مثال با توجه به اینکه زیبایی و درخشندگی کامپوزیت های دندانهای پیشین بسیار حائز اهمیت است اما درباره ی کامپوزیت دندان های پشتی، اولویت با پایداری و استحکام مواد کامپوزیت است در این موقعیت زیبایی کمتر مطرح می شود. شیوه سنجش هزینه های ذکر شده، بدون در نظر گرفتن دستمزد دندانپزشک و با فرض سالم بودن دندان در نظر گرفته شده است. نکته مهم این است که دستمزد یک دندانپزشک خبره که دوره‌های تخصصی زیبایی دندان را گذرانده است با دستمزد یک دندانپزشک کم تجربه که تازه فعالیت خود را شروع کرده است متفاوت می باشد. همچنین امکان دارد دندانی که‌ قصد دارید آن را کامپوزیت کنید احتیاج به درمان و ترمیم داشته باشد به این دلیل که دندان های دارای پوسیدگی، کامپوزیت نمی‌شوند باید ابتدا آن ها را بازسازی کرد.