برای دریافت پاسخ به این سوال بهتر است قبل از هر چیز، توضیح مختصری در رابطه با ایمپلنت و مراحل انجام آن بدهیم.

ایمپلنت ها ، پیچ هایی از جنس تیتانیوم هستند . این پیچ ها می بایست نقش ریشه دندان را ایفا کنند که به کمک متخصص ، درون فک بیمار جاسازی می شوند. از نظر ظاهری ایمپلنت ها ، تفاوت خاصی با دندان های طبیعی ندارند و اگر بیماران بتوانند از این دندان های کاشته شده به درستی مراقبت کنند و بهداشت را رعایت کنند ، می توانند برای زمان بسیار طولانی و بدون ایجاد مشکل از این دندان ها استفاده کنند. البته پیچ دندان که از جنس تیتانیوم است  می بایست برای مدتی در فک جاگذاری شود تا این فلز با استخوان های دندان پیوند ایجاد کند. بعد از آنکه استخوان فک بیمار ، این قطعه فلزی خارجی را پذیرفت ، پزشک متخصص می تواند قسمت تاج را هم روی ریشه ساخته شده ، نصب کند.

یکی ازبهترین روش هایی که امروزه برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته به کار میرود ، ایمپلنت های دندانی است. ایمپلنت های دندان از دو قسمت اصلی تشکیل شده اند.

1. فیکسچر

2. اباتمنت

همان طورکه در شکل مشخص است ، پزشک متخصص  به جای دندان از دست رفته بیمار ، ابتدا فیکسچر را درون فک بیمار قرار می دهد و در محله بعد ، اباتمنت را به همراه روکش روی این فیکسچر قرار می نصب می کند.

• ایمپلنت دندان ها چه فوائدی دارند؟

1. درروش های دیگر، دندان های سالم کناری نیاز به تراشیدن دارند . اما در این روش اصلا نیاز به تراشیدن دندان ها نداریم و دندان سالم بدون آسیب باقی خواهند ماند.

2. از نظر ظاهری تفاوتی بین این دندان ها و دندان های طبیعی وجود ندارد.

3. درهنگام غذا خوردن و حرف زدن ، بیمارهیچ مشکلی احساس نخواهد کرد.

در هنگام نصب ایمپلنت ها تا پایان انجام کار توسط متخصص به دلیل بی حسی انجام شده، بیمارهیچ دردی احساس نمی کند و پس از اتمام کار و بازگشت بیمار به منزل نیزاگر داروهای مسکن طبق زمان بندی دقیق که پزشک معالج تعیین کرده است انجام شود، بیمار دچار مشکلی نخواهد شد.

طبق تحقیقات انجام شده روی بیمارانی که هم تجربه کشیدن دندان و هم انجام ایمپلنت را داشته اند ، اکثر آنها بیان داشته اند که درد بعد از انجام ایمپلنت ، بسیار کمتر از درد پس از کشیدن دندان است. البته بهتر است ، نیم ساعت قبل از انجام ایمپلنت یک عدد قرص پروفن مصرف شود( پس از مشورت با پزشک معالج) .

• در هنگام انجام ایمپلنت ، چه عواملی می تواند روی افزایش یا کاهش درد موثر باشند ؟

1. مدت زمان انجام کاشت ایمپلنت در ایجاد احساس درد بسیار موثر است. هر چه این زمان طولانی تر باشد ، به همان نسبت بیمار درد بیشتری را احساس خواهد کرد.

2. داشتن تجربه و مهارت بالاتر دندانپزشک ، می تواند بسیار در کاهش درد بیماران موثر باشد . بهتر است بیماران در انتخاب پزشک خود دقت کافی به خرج دهند و انجام این کار را به متخصصان جراحی فک و صورت و یا متخصص لثه و... بسپارند زیرا دندانپزشکان عمومی معمولا تجربه کافی در انجام این کار را ندارند.

3. انتخاب نوع ایمپلنت و سازنده آن نیز بسیار مهم است.

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دکتر یوسف بالوی پور با دارا بودن پزشکان و جراهان حرفه ای و باتجربه آماده ارائه خدمت به مشتریان گرامی می باشد . این کلینیک در همه ایام هفته و حتی در روزهای تعطیل آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد . ساعت مراجعه 9 صبح تا 1 بامداد