برای بسیاری از ما پیش آمده است که در هنگام شب و دیر وقت دچار دندان درد های شدید شده باشیم. در این مواقع معمولا افراد با مصرف مسکن های قوی، درد خود را درمان می کنند. اما متاسفانه همیشه مسکن ها نمی توانند درد های شدید و طاقت فرسا را تسکین ببخشند. در این مواقع حتما باید به دندانپزشکی مراجعه نمود.

متاسفانه در اغلب اوقات دندان درد در هنگام شب بروز می کند. دلیل آن چه می تواند باشد؟ وقتی انسان روز زمین می خوابد و به حالت دراز کش است، فشار مستقیم به ناحیه سر وارد می شود. نمی توان گفت این فشار بسیار زیاد است اما به هر حال بیشتر از هنگامی است که به حالت عادی ایستاده ایم. فشاری که هنگام خوابیدن به سر وارد می شود روی عروق ناحیه گردن نیز تاثیر می گذارد. رگ هایی که به ناحیه دهان و لثه ها ختم می شوند نیز بدون تاثیر فشار نیستند. این فشار در حالت عادی قابل تحمل و طبیعی است. اما امان از زمانی که اعصاب دندان دچار باکتری ها و پلاک های دندانی شده باشند، در این هنگام فشار رگ ها بر اعصاب دندان ها نیز تاثیر می گذارد و شخص درد دندان را با شدت زیادی حس احساس می کند. درد دندان که اغلب در هنگام خواب بروز می کند مربوط به پوسیدگی و خرابی ریشه دندان می باشد. زیرا همانطور که می دانید. پوسیدگی از تاج دندان شروع شده و با خراب کردن ریشه دندان تمام می شود. البته پوسیدگی یک دندان قابل گسترش به دندان های دیگر نیز است اما به دلیل آنکه درد پوسیدگی ریشه شدت زیادی دارد، فرد با مراجعه به دندانپزشکی، پوسیدگی را منهدم می کند.

قبل از آنکه به دندانپزشکی برای درمان درد مراجعه نمایید برای بهبود احساس درد می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

• مسواک زدن و استفاده از نخ دندان
  • اگر دراز کشیده اید، کمی قدم بزنید تا فشار کمتری به دندان ها وار شود.
  • استفاده از مسکن های قوی خانگی نظیر ژلوفن، مفنامیک اسید، استامینیفون، استفاده از پماد های موضعی یا اسپری های بی حس کننده نظیر لیدوکائین
  • استفاده از کمپرس آب سرد
  • گاهی مواقع درد به دلیل عفونت به وجود می آید، اگر محل مورد نظر قرمز یا متورم شده است می توانید از آنتی بیوتیک هایی نظیر آموکسی سیلین استفاده کنید. همچنین قرقره کردن محلول آب ولرم و نمک یا دهانشویه های آنتی باکتریال می توان درد را تسکین دهد.

دندانپزشکی شبانه روزی

در گذشته وقتی افراد دچار دندان درد های شدید می شدند برای رهایی از درد طاقت فرسا دندان خود را می کشیدند و اغلب این کار توسط افراد غیر متخصص انجام می شد. این کار مشکلات زیادی را برای بیمار به وجود می آورد. اما امروزه با وجود کلینیک های دندانپزشکی شبانه روزی بسیاری از مشکلات بیماران حل شده است.

افراد در هر زمان و روزی که دچار مشکلات دهانی شدند، می توانند با مراجعه به دندانپزشکی های شبانه روزی مشکلات خود را توسط دندانپزشک متخصص حل نمایند. البته منظور از دندانپزشکی شبانه روزی، خدمت رسانی آنها در همه ساعات شبانه روز نیست، دندانپزشکی های شبانه روزی در روز های تعطیل نیز آماده ارائه خدمات هستند. دندانپزشکی شبانه روزی دکتر یوسف بالوی پور در روز های تعطیل و همه روزه تا ساعت 1 بامداد آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان محترم هستند.

اگر دچار دندان درد شدید، می توانید در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به دندانپزشکی شبانه روزی دکتر یوسف بالوی پور، درد خود را تسکین ببخشید. دندانپزشکان متخصص همیشه در دندانپزشکی مستقر هستند. اگر درد مربوط به پوسیدگی باشد معمولا در همان ساعت ترمیم می شود. درمان های عمومی معمولا در همان ساعات مراجعه قابل انجام هستند. اما در صورتی که دندان درد مربوط به مشکلات پیشرفته دهان و دندان باشد، دندانپزشک با انجام روش های موقتی درد دندان را تسکین می بخشد و برای انجام درمان های تخصصی بیمار باید در نوبت های بعدی مراجعه نماید.

مزیتی که دندانپزشکی شبانه روزی دکتر یوسف بالوی پور دارد، این است که در همان زمان مراجعه بیمار، از دندان های وی عکس رادیوگرافی تهیه می شود. این امکان باعث می گردد دندانپزشک مقیم تشخیص صحیح بدهد.

دندانپزشکی شبانه روزی دکتر یوسف بالوی پور یکی از معدود کلینیک های تخصصی دندانپزشکی شبانه روزی در شمال و شمال غرب تهران است و مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های دندانپزشکی می باشد. این دندانپزشکی از بخش های مختلفی، از جمله ترمیم و زیبایی دندان ها، درمان های عمومی و تخصصی، ارتودنسی، جراحی لثه و فک و صورت، ایمپلنت و ... تشکیل شده است.

با مراجعه به دندانپزشکی شبانه روزی دکتر یوسف بالوی پور در هر زمان از شبانه روز می توانید از مشکلات جدی احتمالی که برای دندان هایتان پیش آمده است، جلوگیری نمایید.

شما عزیزان می توانید همه روزه حتی روز های تعطیل نیز به دندانپزشکی شبانه روزی دکتر یوسف بالوی پور به آدرس زیر مراجعه نمایید. تا ساعت 1 بامداد آماده ارائه خدمات به شما مراجعه کنندگان محترم هستیم.

کلينيک دندانپزشکي دکتر يوسف بالوي پور واقع در تهران- سعادت آباد-بين چهارراه سرو و ميدان کتاب .پلاک 104. بالاي بانک اقتصاد نوين .ساختمان نگار. طبقه اول .واحد 53

تلفن : 02122383900

صفحه اينستاگرام : Yousefdentistry